فقط خودم

نه تخت جم نه ملک سلیمانم آرزوست ، راهی به خلوت دل جانانم آرزوست

فقط خودم

نه تخت جم نه ملک سلیمانم آرزوست ، راهی به خلوت دل جانانم آرزوست

انتخاب Sublime text بین بقیه گزینه ها

با توجه به کمی سنگین بودن Dreamweaver در نسخه های نهایی، مجبور به نصب Dreamweaver نسخه های پیشین شدم. دو سه ماهی با دریم ویور قدیمی کار کردم و تصمیم به تغییر ادیتور گرفتم. با تحقیقی که انجام دادم متوجه شدم یکی از 10 گزینه زیر رو باید انتخاب کنم. این تصمیم رو به قرعه گذاشتم تا ببینم علایق برنامه نویسان PHP داخلی کدوم یکی هست و نتایج زیر حاصل شد:


Dreamweaver : 2

Netbeans : 8

Bluefish : 0

PhpStorm : 8

RapidPHP : 0

Eclipse : 1

Zend Studio : 2

Notepad++ : 8

Aptana : 1

Sublime Text : 8


با این حال بعضی از نرم افزار ها رو نصب کردم و باهاشون مقداری کار کردم، اول از همه Notepad++ رو انتخاب کردم چون خیلی طرفدار داشت خودم هم باهاش کار هایی مثل جستجو برای یک واژه بین چند فایل و همچنین بدلیل سبکی باز کردن فایل های حجیم انجام میدادم، اما حین انجام تست بین ادیتور ها متوجه شدم  Sublime Text هم خصوصیات Notepad++ رو داره و خیلی هم طرفدار داره، نا گفته نماند بسیار روان بود و من از محیطش خیلی خوشم اومد. با همکاری دوست خوبم گوگل در موردش تحقیق کردم و دیدم بله چه امکانات جالبی داره، بهترین مطلب فارسی که در این رابطه یافتم از وبلاگ بسیار خوب /* Farnabaz */ بود ، که با رعایت کپی رایت مطلب رو به صورت pdf کردم و برای دانلود قرار دادم.
نمایش مطلب روی وبلاگ Farnabaz
دانلود از پیکو فایل
دانلود از پرشین گیگ

امنیت آپلود تصاویر با استفاده از کتابخانه GD

با استفاده از توابع GD در واقع تصویر آپلود نمیشود بلکه تصویر بازخوانی میگردد. نمونه ای که برای آپلود تصاویر JPG آزمایش کردم و امنیتش برقرار بود رو در زیر نمایش میدم.

( با این حال توصیه می شود حتما تایپ و فرمت فایل چک گردد )


$picpfile = $_FILES['uploadimage']['tmp_name'];
$realsize = getimagesize($picpfile);
$image_p = imagecreatetruecolor($realsize[0], $realsize[1]);
$image = imagecreatefromjpeg($picpfile);
imagecopyresampled($image_p, $image, 0, 0, 0, 0, $realsize[0], $realsize[1], $width, $height);
imagejpeg($image_p,"./jpeg/".time()."_".rand(0,9999).".jpg", 100);


گورستان کرم های شب تاب

Grave of the Fireflies

نام انیمه ی زیبای ژاپنی است که همین الان دیدم و منو شدیدا تحت تاثیر قرار داد.

خلاصه داستان: داستان در مورد خانواده ای ژاپنی است که درگیر جنگ و بمباران هوایی آمریکا می شوند. پدر خانواده که افسر نیروی دریایی ارتش ژاپن هست در جنگ کشته و مادر نیز در بمباران به صورت وحشتناکی میسوزد و جان می سپارد. از این به بعد داستان اصلی فیلم شروع می شود پسر جوان تلاش می کند از خود و خواهر کودک خود مراقبت کند که مشکلات زیادی سر راه اوست.

این انیمه از سایت IMDB رنک 8.5 را دریافت کرده اما از لحاظ داستانی به نظرم رنک 8 برایش کافیست. اما در فیلم ریزه کاری های کارگردان بسیار دلنشین است. مطمئنا کاربران زیادی به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن رنک 9 یا حتی 10 به این فیلم داده اند که من هم از این قائده مستثنا نیستم. من هم رنک 9 ثبت کردم.

و در نهایت لعنت بر ستیز انسان علیه انسان !