فقط خودم

نه تخت جم نه ملک سلیمانم آرزوست ، راهی به خلوت دل جانانم آرزوست

فقط خودم

نه تخت جم نه ملک سلیمانم آرزوست ، راهی به خلوت دل جانانم آرزوست

کیفیت پایین عکس و آیکن های png وب، در موبایل و راه حل

کیفیت تصویر

مرحله آماده سازی شروع پروژه:

راه حل خیلی ساده است ... عکس ها رو در ابعاد دوبرابر آپلود کنیم و سایز آن را در به مقدار دلخواه ( کوچکتر مثلا 50% ) در سی اس اس تعیین کنیم.

جلوگیری از نفوذ و آسیب پذیری برنامه php

مرحله آماده سازی شروع پروژه:

فایل زیر یک cheat sheet فوق العاده برای رعایت موارد جلوگیری از نفوذ در php است. در این برگ موارد امنیتی به شکل چک لیست تهیه شده که هم میشه اون رو مطالعه کرد و هم اینکه در پایان هر پروژه میشه یک برگ از این فرم را برای اون پروژه در نظر گرفت و شروع به چک کردن موارد امنیتی کرد.

دانلود بصورت فایل PDF

اما ظاهرا این فایل در سال 2010 توسط سایت sk89q.com آماده شده و نمیتوان به آن تکیه اساسی کرد.

در حال حاضر میتوان گفت بروز ترین مقاله آنلاین توسط سایت owasp   آماده شده که یک cheat sheet آنلاین و ویکی مانند هست. که در لینک های روزانه ثبت گردید.

مشاهده آنلاین این برگ

کمک از Cheat sheets برای یادگیری و استفاده بهینه از jQuery

مرحله آماده سازی شروع پروژه:

سلام

تصمیم دارم از این به بعد پروژه هامو با jQuery زیبا تر و کارا تر کنم. بهترین راه برای یادگیری و کمک از jQuery ،  استفاده از cheat sheets هست. هم دیواریشو تهیه کردم و هم یه cheat sheet خوب و آنلاین پیدا کردم و مطمئنا در پروژه های بعدی ازش کمک فراوانی خواهم گرفت.

https://oscarotero.com/jquery

لینکشو در لینک های روزانه قرار دادم.

همچنین امیدوارم یک  cheat sheet خوبی برای استفاده ی  بهینه تر PHP پیدا کنم.

Cheat sheet چیست ؟

زمان مدرسه عادت به نوشتن مهمترین مطالب کتاب قبل از امتحان داشتم و کل مطالب مهم کتاب رو در چند صفحه خلاصه میکردم تا مرور کنم. قبلا نمیدونستم به این برگه ها در زبان انگلیسی گفته میشه cheat sheet به معنی برگ تقلب ... اما واقعا من برای تقلب این کار رو نمیکردم و برای مرور در لحظات آخر این کار رو میکردم. طی تحقیقات امروزم به نتیجه رسیدم از cheat sheet ها برای یادآوری و مرور موارد مهم در هر شغلی مورد استفاده است و تقریبا ترویج داره، خصوصا در طراحی وب و برنامه نویسی. با جستجو در وب به نتایج مفید و زیادی در رابطه با cheat sheet برای php و jQuery  و ... رسیدم که در مطالب بعدی بهشون اشاره میکنم، دو تا از اونها رو پرینت گرفتم و به پنجره اتاق چسباندم.البته برخی cheat sheet های امروزی آنلاین و روی وب قابل دسترس هستند که در لینک های روزانه هم برخی از اونها رو که مفید هستند معرفی میکنم. امیدوارم بتونم با استفاده از cheat sheet ها کارم رو بهینه تر و با سرعت بیشتر از قبل انجام بدم.