فقط خودم

نه تخت جم نه ملک سلیمانم آرزوست ، راهی به خلوت دل جانانم آرزوست

فقط خودم

نه تخت جم نه ملک سلیمانم آرزوست ، راهی به خلوت دل جانانم آرزوست

اسرار پرورش گل آپارتمانی

مقدمه

پیرو چند پست گذشته که تصمیم گرفتم از روشی غیر از اینترنت درآمد کسب کنم بعد از مدتی فکر و تحقیق تصمیم گرفتم برای شروع گل آپارتمانی زامیفولیا رو به صورت نشاء خریداری کنم و پرورش بدم و البته بعد از کمی تسلط خودم شروع به قلمه گرفتن بکنم. همون ابتدا که تصمیمم رو قطعی گرفتم 50 تا قلمه برگ ریزوم دار از نوع زامیفولیا بلک خرید کردم و بعد از اون با آشنایی با یکی از پیج های اینستاگرام با همون قیمت که برگ ریزوم دار رو خریده بودم 30 تا جوونه بلک خریداری کردم. یعنی دقیقا 2 مرحله جلو تر از خرید های قبلیم. یه کم حالم گرفته شد که چرا همون اول در مورد قیمت وسواس بیشتری به خرج ندادم اما تجربه قیمت داره و این اولین هزینه ای بود که بابت کسب تجربه در این زمینه خرج کردم. در این مدت نکاتی رو متوجه شدم که اسمش رو گذاشتم اسرار پرورش اما بیشتر برای اینکه یادم بمونه تصمیم گرفتم اینجا یادداشت کنم.

یادم بمونه

- تناسب گلدان : گیاه باید متناسب با گلدان انتخاب بشه ، گلدانی که خیلی کوچک باشه برای گیاه رشدش متوقف میشه و گلدانی که خیلی بزرگ باشهع برای گیاه وقت گیاه رو میگیره برای رشد ریشه و فرصت رشد به خود گیاه داده نمیشه، پس باید متناسب باشه.

- تغذیه گیاه : گیاه نیاز به تغذیه داره و فقط آب خوراکش نیست.

- انواع کود : برای تغذیه دو نوع کود داریم کود ارگانیک و کود شیمیایی

- کود شیمیایی : کود شیمیایی باید در دوز های تعیین شده در فصول مختلف استفاده بشن که به گیاه آسیب نزنند.

- کود ارگانیک : میزان مصرفش زیاد باشه گلدان رو نمی سوزونه اما به نظر می رسه تاثیرش به اندازه شیمیایی نیست و برای کار حرفه ای بهترین کود کود شیمیایی هست.

- شرایط مناسب : هر گیاه خصوصیاتی برای نگهداری داره اما چیزی که برای همه گیاه ها برای رشد مهم هست: 

رطوبت دما نور زیاد + آبیاری منظم

در ادامه مطلب با انواع کود ها و سم های مورد نیاز آشنا میشیم که کاملا لازمه ی یک گلخانه داری حرفه ای هست.  

ادامه مطلب ...

تدریس ریاضی به صورت آنلاین

این روزها ویروس کرونا شیوه زندگی ها رو تغییر داده اما نمیشه در هیچ شرایطی یادگیری رو کنار گذاشت و از چرخه طبیعت عقب افتاد. سایت زیر جهت برگزاری کلاس آنلاین ریاضی می تونه به شما کمک کنه.

تدریس آنلاین ریاضی