فقط خودم

نه تخت جم نه ملک سلیمانم آرزوست ، راهی به خلوت دل جانانم آرزوست

فقط خودم

نه تخت جم نه ملک سلیمانم آرزوست ، راهی به خلوت دل جانانم آرزوست

قانون ۵ ثانیه

توی این متن میخوام چیزی رو بهتون بگم که به احتمال ۹۹٪ نمیدونین و اون هم "قانون ۵ ثانیه" هست کتابی که توسط خانم <مل رابینز> نوشته شده .
بین انجام دادن و انجام ندادن هر کاری ما ۵ ثانیه فرصت داریم به طور مثال وقتی ما تصمیم میگیریم که این ساعت از روز را به مطالعه بپردازیم ( یا هر کار دیگر ) ما فقط ۵ ثانیه فرصت داریم تا وارد اون کار بشیم و اقدام کنیم در غیر این صورت لحظه به لحظه انجام دادن اون کار برامون سخت تر میشه چرا که بعد از ۵ ثانیه مغز ما شروع میکنه به آوردن بهانه های بسیار که ما رو از چالش پیش رو دور نگه داره و به طور دقیق ترمصرف انرژیش رو تا حد امکان پایین نگه داره و اینجاست که بهانه هایی مثل : " حالا بذار یه وقت دیگه ... بذار فعلا یکم دیگه تلویزیون ببینم بعدا... یه ساعت دیگه شروع میکنم ... یا از فردا و ده ها بهانه ی دیگه .
نتیجه گیری : پس یادتون باشه از این به بعد وقتی خواستین کاری رو انجام بدین با خودتون بشمارید ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ و اقدام کنید بعنوان مثال اگر قصدتون یادگیری زبان هست سریعا یه اقدامی در اون راستا انجام بدین مثلا برید و یه سرچ تو اینترنت در این مورد بکنید .
(  این قانون در مورد کار هایی هست که میدونیم باید انجام بشن )
امیدوارم که این نکته رو جدی بگیرین و هر وقت شروع کردین به بهانه آوردن این قانون رو به یاد بیارین و هرچه سریعتر انجامش بدین ... .
منبع قبلی  :
 https://mosbateyeklife.persianblog.ir/GygJJZ7AEjCwlK5dkOnB-%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86-%DB%B5-%D8%AB%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87