فقط خودم

نه تخت جم نه ملک سلیمانم آرزوست ، راهی به خلوت دل جانانم آرزوست

فقط خودم

نه تخت جم نه ملک سلیمانم آرزوست ، راهی به خلوت دل جانانم آرزوست

قیمت به سود (P/E) فراتر از یک نسبت ساده


در حال تکمیل
" اگر بتونم اندیکاتوری پیدا کنم ( یا اگه نیست خودم بسازم ) که p/e تمام روز ها رو به صورت چارت بهم بده عالیه"

بورس تا اینجا

از زمانیکه دو تا مطلب قبل تر رو با عنوان "راز پس انداز های کوچک" نوشتم، روز شروع به تحقیقات کردم و به نتیجه رسیدم با توجه به دلایلی که قبل تر گفتم فعالیتم در بورس رو شروع کنم. در همون اول کار بعد از کمی مطالعه در رابطه با بورس متوجه شدم که باید از دو مدل آنالیز برای اینکه بفهمیم سهمی ارزنده هست یا نه استفاده کنم.


تحلیل فاندامنتال(بنیادی)، تحلیل تکنیکال


تحلیل فاندامنتال(بنیادی)

طبق این تحلیل باید آینده شرکت رو بر اساس طرح های توسعه و مباحث مالی شرکت، پیش بینی کرد و اگر متوجه شویم که سهم دارای ارزش افزوده هست اصطلاحاوارد سهم شویم(خرید کنیم). 
تا اینجا در رابطه با این تحلیل  بنده سعی میکنم قبل از خرید سهم اخبار سهم رو بخونم و در شبکه های اجتماعی (قالبا سهام یاب) عکس العمل های کاربرانش رو در نظر بگیرم، همچنین نسبت قیمت به سود ( p به e ) سهم رو که در مطالب بعدی بهش اشاره میکنم را در نظر بگیرم.

تحلیل تکنیکال

این تحلیل بر اساس چارت قیمت تاریخی شرکت از ابتدا بررسی می شود. مقالات و کتاب های زیادی در این رابطه موجود هست.
تا اینجا  در رابطه با این تحلیل من سعی کردم با استفاده از آموزش های ویدئویی تا حد تقریبا قابل قبولی این تحلیل رو یاد بگیرم و حداقل درک خوبی در این رابطه پیدا کنم. اما قطعا راه زیادی در پیش دارم.