فقط خودم

نه تخت جم نه ملک سلیمانم آرزوست ، راهی به خلوت دل جانانم آرزوست

فقط خودم

نه تخت جم نه ملک سلیمانم آرزوست ، راهی به خلوت دل جانانم آرزوست

Cheat sheet چیست ؟

زمان مدرسه عادت به نوشتن مهمترین مطالب کتاب قبل از امتحان داشتم و کل مطالب مهم کتاب رو در چند صفحه خلاصه میکردم تا مرور کنم. قبلا نمیدونستم به این برگه ها در زبان انگلیسی گفته میشه cheat sheet به معنی برگ تقلب ... اما واقعا من برای تقلب این کار رو نمیکردم و برای مرور در لحظات آخر این کار رو میکردم. طی تحقیقات امروزم به نتیجه رسیدم از cheat sheet ها برای یادآوری و مرور موارد مهم در هر شغلی مورد استفاده است و تقریبا ترویج داره، خصوصا در طراحی وب و برنامه نویسی. با جستجو در وب به نتایج مفید و زیادی در رابطه با cheat sheet برای php و jQuery  و ... رسیدم که در مطالب بعدی بهشون اشاره میکنم، دو تا از اونها رو پرینت گرفتم و به پنجره اتاق چسباندم.البته برخی cheat sheet های امروزی آنلاین و روی وب قابل دسترس هستند که در لینک های روزانه هم برخی از اونها رو که مفید هستند معرفی میکنم. امیدوارم بتونم با استفاده از cheat sheet ها کارم رو بهینه تر و با سرعت بیشتر از قبل انجام بدم.